הסודות להשבחת נכסים
top of page
  • תמונת הסופר/תשי שור

הסודות להשבחת נכסים

עודכן: 12 באוג׳ 2020

כל משקיע יודע שניתן לייקר את ערך הנכס על ידי השבחתו. השבחת הנכס בתהליך המכירה תאפשר למכור את הנכס בצורה יותר מהירה וגם לקבל מחיר יותר גבוה. לפני שהולכים להשביח נכס חשוב להבין מה הסטנדרט של האוכלוסייה בסביבה. לפעמים אני פוגש אנשים שהשביחו את הנכס שלהם 'יותר מדי' ואז הם לא מקבלים תמורה על עלות ההשבחה.


הכלל החשוב להשבחת הנכס – להשקיע את המינימום על מנת שיראה כמו מקסימום. לשם כך יש לשנות את הגישה כאשר משביחים נכסים. כאשר משביחים נכס על מנת למכור אותו יש לזכור כי אתם לא תגורו שם, לכן, ההשבחה צריכה להיות לפי הטעם והסגנון של האוכלוסייה.


ראשית, צריך לעשות סיור בנכסים שכבר עברו השבחה כדי להבין את סוג ההשבחה שצריך לעשות בנכס שלהם. לדוגמה, אם בכל הנכסים יש מקלחונים, אל תעשו אמבטיה. אם בכל הנכסים ישנו ריצוף של פרקט, אל תניחו ריצוף.


שנית, בדרך כלל בהשבחה, תמיד אנשים מחפשים להחליף כמה שיותר דברים. לפעמים כדאי דווקא לא לרכוש דברים חדשים אלא לחדש אותם. לדוגמה, במקום להחליף דלת פלדלת ישנה ומוזנחת, ניתן לשים טפט חדש. אם למשל המטבח במצב טוב - ניתן לצבוע את הארונות ולהחליף ידיות.


הכי קל זה להרוס את הנכס ולבנות אותו מחדש. ההרגשה נותנת לאנשים שההשבחה תהיה שווה יותר אם הדברים יהיו חדשים,.לא בהכרח בכלל. מספיק שהדברים נראים איכותיים וטובים, וזה כבר עושה את ההבדל. לא רכישת מוצרים חדשים.


באותו כיוון כמו חידוש דברים קיימים, ניתן לרכוש דברים בשוק יד שנייה. הרבה אנשים חושבים שכאשר מדברים על יד שנייה אזי האיכות היא פחות טובה. אני יכול לתת לכם דוגמה אישית שרכשתי ריצוף של דירה שלמה מאדם שמכר ריצוף יד שנייה. אם פירקתי את הריצוף שלו ולקחתי, זה מוריד את האיכות? בוודאי שלא! האדם שמכר לי את הריצוף, רכש יותר מדי עודפים של הריצוף שלו , והוא הציע למכירה ריצוף חדש בניילונים.

תהיו מופתעים לגלות כמה אנשים מוכרים מוצרים יד-שנייה באינטרנט והם בכלל מוצרים חדשים שמעולם לא השתמשו בהם!


גורם נוסף התורם לעליית ערך בהשבחה הוא השטח הציבורי. כאשר אנשים משביחים את נכסיהם הם שוכחים איך נראה הבניין וסביבתו. לפעמים השבחה מינימאלית של הבניין יכולה לתת לרוכש פוטנציאלי את החותמת שכדאי לרכוש את הנכס. להוסיף לוח מודעות חדש בלובי של הבניין, לצבוע את חדר המדרגות עם הצבע שנותר מצביעת הדירה, להוסיף מפיץ ריח ללובי, או לגזום ענפים של עצים שמפריעים בכניסה לבניין.


ברגע שתתחילו ליישם את הדברים הקטנים האלו, תגלו שכל שקל שהשקעתם בהשבחת הנכס שלהם יחזור עם רווח נאה מאוד!


חברים - רוצו להשביח נכסים!


65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לעשות איתנו נדל"ן? 

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם עוד מידע!

bottom of page