איך להשקיע 100,000 ₪ בנדל"ן בשנת 2020
top of page
  • תמונת הסופר/תשי שור

איך להשקיע 100,000 ₪ בנדל"ן בשנת 2020

עודכן: 28 ביוני 2020

בשנים האחרונות , וכך גם בשנת 2020, אנשים מחפשים לקבל את התמורה המקסימלית על הכסף שחסכו בחייהם. הציבור מחפש ערוץ השקעה בטוח, בלי הרבה סיכונים ועם תשואה מניבה יפה.


הרבה בוחרים להשקיע את כספם בנדל'ן בגלל הסיכון הנמוך, בגלל יכולת המינוף מצד הבנקים וכן בגלל עליית הערך. במאמר זה אגע בשלושת ערוצי השקעה הפונים לציבור הישראלי שחסך כ-100,000 ש"ח ורוצה להשקיע אותו בנדל"ן בשנת 2020.


ראשית, לפני שרצים לבחון את ערוצי ההשקעה הקיימים, יש לברר את הדברים הבאים:

  • מה סוג העסקה שאותו משקיע רוצה לעשות

  • האם המשקיע מחפש הכנסה לאורך השנים או דווקא להגדיל את ההון העצמי שברשותו


לאחר שכל משקיע יברר עם עצמו את סוג העסקה שברצונו לעשות - אפשר לעבור לערוצי ההשקעה.


ערוץ ההשקעה הראשון

ערוץ ההשקעה הראשון אינו מתאים לכל אחד, מהסיבה הפשוטה שלא כל משקיע ירכוש ב100,000 ש"ח את דירתו היחידה. במידה ואין ברשות המשקיע נכסים, הבנק ישמח לתת עד 75% מימון על נכס עתידי שירכוש המשקיע. כמובן, יש להגיע לבנק ולקבל אישור עקרוני למשכנתא לפני חתימת חוזה מכר.

בעצם הרעיון הוא פשוט, לרכוש דירה בפריפריה בעלות של עד 400,000 ש"ח, להכניס שוכר ולקבל מדי חודש שכר דירה. חשוב לציין כי אפשר גם להשביח את הנכס ולמכור אותו ולא רק להשכירו.

באותו סכום, יתאפשר למשקיע לרכוש גם מגרש לבנייה מיידית בתהליך של כונס נכסים או מכרז של המדינה. יש לקחת בחשבון כי לצורך בנייה יצטרך המשקיע להביא עוד כסף, אך במידה והמשקיע רכש את המגרש בעלות מופחתת ממחיר השוק תהיה אפשרות למשקיע למכור את המגרש ברווח משמעותי.


ערוץ ההשקעה השני

ערוץ ההשקעה השני שהרבה משקיעים במדינת ישראל מחבבים: ההשקעה בנכס בחו''ל. באירופה או בארה''ב מחירי הנכסים הם זולים בצורה משמעותית מאשר במדינת ישראל. במדינות מסוימות בחו''ל ניתן לקחת משכנתא מקומית או לקבל מימון מגורמים חוץ בנקאיים.


ערוץ ההשקעה השלישי

ערוץ ההשקעה השלישי הוא הנדל"ן המסחרי. נכסים מסחריים ידועים בכך שהם יותר זולים מנכסים למגורים מהסיבה הפשוטה שהשטחים של הרכישה יכולים להיות קטנים יותר ומפאת השימוש כך גם המחיר למ"ר יותר נמוך.

ישנם משקיעים הקונים במתחמי עבודה משותפים שטחים קטנים של 7-15 מ''ר ועם מימון מהבנק המשקיע יוכל לקבל 50% משכנתא ולפעמים יותר. יש לזכור כי ההשקעה בנדל'ן מסחרי מצריכה מספר פעולות שבנדל'ן למגורים אין אותן, כגון פתיחת תיק ברשויות השונות, העסקת רואה חשבון, תשלום מע''מ וכו'.


אלו הם ערוצי ההשקעה הנכונים להיום במדינת ישראל, כל משקיע יחליט איזה אפיק השקעה הכי נכון לו. לרוב, המשקיע משאיר את כספו בתכנית כזאת או אחרת בבנק ללא רווחים משמעותיים. גם למשקיע שלא רוצה להיות יזם נדל'ן גדול מומלץ להכניס את כספו לנדל"ן כערוץ חיסכון יעיל ובטוח.

176 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לעשות איתנו נדל"ן? 

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם עוד מידע!

bottom of page