איזו השקעה בנדל"ן הכי טובה?!
top of page
  • תמונת הסופר/תשי שור

איזו השקעה בנדל"ן הכי טובה?!

עודכן: 12 באוג׳ 2020

השאלה השכיחה ביותר ששואלים אותי היא "איזו השקעה בנדל"ן היא הכי טובה?" .


לפני שאני עונה על השאלה אני מכין את כולם ואומר להם "אני לא יודע על איזו השקעה אתם חשבתם, אבל אתם כנראה לא תאהבו לשמוע את התשובה".


התשובה שאני מספק לכולם "אני לא יודע איזו השקעה הכי טובה".


הסיבה שאני מספק את התשובה הזאת היא לא בגלל שאיני יודע באמת איזו השקעה היא טובה בנדל"ן, אלא כי לכל אפיק השקעה יש את הסגנון הייחודי שלו. כמו שיש מקצועות עבודה המתאימים לאופי של אנשים, כך גם בנדלן. לדוגמה, ישנם אנשים שיעדיפו להיות עורכי-דין וישנם אנשים שיעדיפו להיות מהנדסים. אז איזו עבודה היא הכי טובה? כל אחד עם האופי שלו.


אז כמו שלא קיימת העבודה הכי טובה כך גם לא קיימת ההשקעה הכי טובה. בכדי להבין איזו השקעה היא הטובה ביותר, צריך לחדד את השאלה: "איזו השקעה היא הטובה ביותר בשבילי?!"


השפעת הנדל"ן בפן האישי

לפני השקעה בנדל"ן, אני ממליץ לעשות בירור עצמי, להבין מהן המטרות והיעדים האישיים שלכם , ולפי זה להתחיל לקבוע.


לדוגמא, מי שרוצה להמשיך בעבודתו הקיימת ורק רוצה שבגיל הפנסיה תהיה לו הכנסה פסיבית של 10,000 ש"ח, יחליט כנראה לרכוש נכסים מניבים שיספקו רווחים בטווח זמן הארוך. לעומת זאת, אם ישנו אדם צעיר שהמטרה שלו היא לקנות את בית חלומותיו ואין לו כסף, כנראה יפנה לעסקאות קצרות מועד על מנת שיוכל להגדיל את ההון העצמי שלו.


מי שירצה לעזוב את עבודתו ולהתפרנס מנדל"ן, יוכל לעבוד בתיווך או כסוכן-חתימות לתמ''א 38 ובהמשך הדרך אולי יהפוך גם ליזם בתחום הנדל"ן.


נדל"ן לפי אזור

תבינו באיזו עיר תרצו להתמקד על מנת לממש את העסקה שלכם. המיקום ייקבע לפי מרחק נסיעה ולפי פיתוח סביבתי בעיר/שכונה. לפעמים מציגים לי עסקאות נהדרות באילת אך בגלל שאני גר במרכז הארץ יהיה לי פחות נוח להגיע לאילת.


הון עצמי בעסקאות נדל"ן

כמובן, ההון עצמי שקיים לכל אדם משפיע על אופי העסקה שלו.

מי שיש לו הון עצמי של 1,000,000 ש"ח יכול להחליט שהוא קונה כמעט בכל מקום בארץ (בעזרת משכנתא) לעומת אדם עם הון עצמי של 100,000 ש"ח יתמקד כנראה בפריפריה.


ברגע שתבינו את המטרות האישיות שלכם אתם תדעו איזו עסקה הכי טובה בשבילכם!


הרבה משקיעים מדלגים על השלב הזה ומיד מחפשים עסקאות, רוכשים נכס ואז מספר שנים לאחר הרכישה מודים כי העסקה לא הייתה מוצלחת או לא התאימה להם.


31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

רוצים לעשות איתנו נדל"ן? 

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם עוד מידע!

bottom of page