שי שור

18 מרץ 20202 דקות

איך לרכוש נכס ראשון תוך 3 חודשים בלבד?!

עודכן ב: 12 אוג 2020

במדינת ישראל יש מחסום פסיכולוגי כזה שכל מי שרוצה לרכוש לעצמו נכס להשקעה צריך שיהיו לו לפחות מיליון שקלים. במאמר זה אני רוצה לנפץ את המיתוס הזה!


 
כאשר אני רכשתי את הנכס הראשון שלי הייתי בערך בגיל 23 ולא היה לי יותר מדיי כסף , כתבתי על כך גם בספרי ''נדל''ן לא רק לעשירים''. אם אני הצלחתי – גם אתם יכולים!

במאמר זה אדבר על מספר דברים שעזרו לי לרכוש את הנכס הראשון שלי:

  1. מחירי נכסים בישראל

  2. כוח המינוף

  3. מחקר = כסף

  4. נכסים זולים בשוק

הכל מתחיל בכך שצריך להבין שבמדינת ישראל יש נכסים (והרבה) שמחירם לא עולה על 500,000 ש"ח בלבד! בישראל יש מגוון רחב מאוד של נכסים ובכך כל אדם יכול להרשות לעצמו לרכוש נכס.

כשאני התחלתי לרכוש נכסים, חיפשתי באינטרנט איפה יש נכסים במחירים זולים וראיתי שיש המון נכסי נדלן בארץ זולים יחסית. בדימונה, אופקים, נתיבות,חיפה, קריית שמונה ובעוד הרבה מקומות בארץ! לאחר מכן, הבנתי כי הבנקים רוצים לתת הלוואות (משכנתאות) לרכישת נדל''ן. הבנקים רואים בעסקת נדל''ן עסקה בטוחה מאוד ולכן הם מוכנים לתת כסף לצורך רכישת הנכס. ברגע שראיתי שהבנקים אוהבים לתת כסף, כל מה שהייתי צריך לעשות זה לחפש נכס ולקבל "אישור עקרוני למשכתנא" מהבנק.

לדוגמה, מי שרוכש את דירתו היחידה יוכל לקבל עד 75% מימון בעבור רכישת הנכס. אם רוצים לרכוש נכס בעלות של 400,000 ש"ח, הבנק מוכן לתת כ 300,000 ש"ח בהנחה שהמבקש עובד בעבודה מסודרת ויש לו תלושי שכר. כלומר, צריך להביא סך הכל 100,000ש"ח. אני יודע שגם 100,000 ש"ח זה הרבה כסף, אך ניתן לחפש נכסים זולים יותר ואז ההון העצמי שנכנס לעסקה יכול להיות נמוך יותר. בנוסף, תמיד אפשר לבקשה הלוואה מחבר או ממישהו קרוב שרוצה לעזור,כאשר גם עסקה עם שותף פוטנציאלי יכולה לעמוד על הפרק.

מי שיבצע מחקר יסודי ומעמיק יגיע לאזורים מתפתחים מאוד ובכך יוכל לרכוש את הנכס וליהנות מעליית ערך עתידית מכיוון וישנן תכניות עתידיות שיתרמו לסביבה כגון פארק היי טק חדש המספק מקומות עבודה או כביש מהיר חדש הנותן נגישות טובה לאוכלוסייה ועוד.

כמובן, ברגע שעובדים באזור ההשקעה בצורה נכונה ומחפשים נכסים אטרקטיביים אז מחיר הנכס יהיה זול עוד יותר. שימוש נכון במתווכים מקומיים, כונס-נכסים או מכרזי מקרקעין יספקו "מציאות" של ממש עבור משקיעים המחפשים עסקאות זולות ממחיר השוק.

לסיכומו של דבר - מי שלא רוכש נכס מתוך המחשבה שצריך הרבה הון עצמי, עושה טעות מרה! כל מה שצריך זה להתחיל עם נכס אחד, גם אם הוא זול, ומשם להתחיל להתפתח ולהתחיל לגדול, ומשם המכירה הראשונה של הנכס שלך תגדיל את ההון העצמי בצורה משמעותית.

    800
    12